ALENAFANELA


за раждането откъм смъртта
October 18, 2008, 10:59 am
Filed under: Uncategorized

Не помня откъде съм разбрала за това. Но се замислих покрай някакво изказване на учителката ми по английски на времето. Учехме думата plain и тя даде мен за нагледна илюстрация на значението. И досега не съм съвсем наясно какво точно е имала впредвид, но си спомням, че нямах абсолютно никаква нужда да се веселя, да се забавлявам, нямях нужда от почти нищо и ми стигаше да си чета или да съзерцавам сам-самичка каквото ми скимне.
Сега обаче имам нужда от забавления, не понасям самотата и всичко трябва да е sophisticated. Колкото повече старея, толкова повече се нуждая от това и онова – безброй глупости, които, обективно погледнато изобщо не ми трябват. Пък и едни капризи – точно като при децата. Да речем, наркоманясвам от някоя музика, а след известно време ми изглежда напълно лишена от всякакво очарование.
Като дете бях много мъдра. Мислех изключително бързо и светкавично осъзнавах цялостната картина за нещата – някак си синтетично ги възприемах и разбирах, мислех в структури и бяха нужни усилия единствено, за да придам словесна форма на мислите, които исках да обясня. Чувствах пълна хармония, но лицето ми е било тъжно и помня, че веднъж изядох един як шамар по тоя повод. Според мен обаче просто бузите ми са били огромни и устата ми се е изкривявала под тежестта ми.
В момента не понасям и това, че толкова много разсъждавам за себе си. Некъв червей. Има къде-къде по-интересни теми за размисъл. Като например Демонът на Красотата.


1 Comment so far
Leave a comment

Узряла си ти за медитация, трябва да започнеш да я правиш по дзенски маниер – ще откриеш старата мъдрост и онова дете, което е мъдро и силно, и невъобразимо повече неща, отколкото си мислиш.

Comment by sublimeswine




Leave a Reply

