ALENAFANELA


конец фильма
August 19, 2007, 11:29 am
Filed under: Uncategorized

Напоследък често си мисля за онези сутрини, когато тати ни возеше с колелото до детската градина. Аз седях отпред – на рамката на колелото – между ръцете му. Сестра ми беше отзад на багажника и аз винаги се страхувах да не падне по пътя. Ужасно се страхувах за нея.

Колело за трима – нов модел.

Ето какво ми е вълнуващото в живота: очакването на нещо любимо. Имам любима книга, любима песен, любимо стихотворение, любим художник, любим писател, любима картина, любим предмет… Но любим филм нямам все още. Може би това сега да очакваме. Това търсим.

Последният, който ми изпълни сърцето е “Очи черные” на Никита Михалков. Ако някой ден направя филм (което не е кой знае колко невероятно (ако преодолея мързела си) заради безкрайните възможности на нашето време) трябва да не забравя да поставя акценти с красиви картини. Кинематични, разбира се, и собствени. Езикът трябва да е експресивен, но фин. И някой ще трябва да помага с чувството за хумор…

В него ще вместим момента, когато някой отлепва етикетчето на колата и там пише “опитай пак”, а някой друг казва – това събира живота ми в две думи. Ще има как едно дете казва на някого, че го обича колкото са сателитните антени по света. Ще има как едно момче й казва, че няма да я забрави, дори когато е много, много стар, ще остави вестника настрана, ще отметне завивката от коленете си и ще извика: “Katerina, what about a cup of tea”…

Но ще има и за пичомери и сексоари също.

“Очи черные” на Никита Михалков. Да го гледате! Може да ми стане любим.


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

